woensdag 7 maart 2012

Een eerste begin


Vandaag dan toch maar eens begonnen met een eigen blog, ik noem het nog maar even een voorzichtig begin. Er zal wellicht nog wel wat veranderen maar de eerste steen is gelegd. Dit is een vaasje dat ik tegenwoordig graag maak voor verjaardagen. Je kunt hiervoor uiteraard allerlei vormen van glazen vaasjes gebruiken. Met de punnikmolen maak je een sliert die lang genoeg is om ong. 2/3 van het vaasje te bekleden. Plak op het vaasje een aantal repen dubbelzijdig tape (vertikaal !) en wikkel de punniksliert er om heen. Daarna 2 bloemen maken met de Flower Loom, deze zet is vast met Tacky Glue. En als je er nog wat takjes in wilt zetten, knip wat takjes uit je tuin en plaats daar nog pompons op (gemaakt met de Clover pomponmaker) en klaar is je vaasje. Natuurlijk is het ook leuk om binnenkort wat takjes met paasversieringen hier in te zetten, en de kleuren van de bloemen en de punniksliert hierop aan te passen. Het idee is uit het boek van Eline's winterhuis.

11 opmerkingen:

  1. Wat super Helga dat je een eigen blog bent begonnen! En gelijk al een mooi eerste bericht :-) Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je nieuwe blog! Dit wordt vast een heerlijk blog met van alles en nog wat! X E

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Helga, leuk zo'n eigen blog.
    Jij bent altijd al creatief geweest, dus er volgen vast nog heeeeeeel veel leuke knutsels van jou?!
    Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Natuurlijk ga ik je volgen, leuk! Het ontbrekende bolletje katoen is er eindelijk en stuur ik morgen op. Lieve groetjes, Gepke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Helga,

    Leuk dat je een blog hebt, ben ook maar meteen volger geworden.
    We hebben elkaar een keer ontmoet bij Gepke met de boekpresentatie van Eline

    Groetjes

    Eefje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Helga,
    leuk je eigen blog.
    ik ben benieuwd wat je ons allemaal heb te laten zien.
    dit vaasje is erg leuk.
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Helga,
    weet waar je aan begint hoor!! Een eigen blog. Ik wilde er ook nooit aan beginnen. Ben niet zo goed met computers. Toch maar begonnen en het is me toch een partij leuk om te doen. Veel plezier met bloggen...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Helga,
    Heel leuk dat je een eigen blog bent begonnen. Natuurlijk ga ik je volgen!!!
    Dora en ik gaan echt nog een datum prikken en dan komen we zeker bij je op bezoek (als we na al die tijd nog welkom zijn...)
    Maar in ieder geval: tot blogs!
    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, nu krijg ik ook weer de kriebels om met de punnikmolen aan de slag te gaan! Maar eerst... nog even langs het winkeltje in Katwijk, want met alleen de punnikmolen kom ik er niet. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hello Helga
    very nice Christmas gift I love, Christmas Wish Helga happy

    sàn gỗ tự nhiênand sàn gỗ ngoài trời

    BeantwoordenVerwijderen